Активная обучающая среда «Виртуальная пожарная профилактика» и опыт ее использования на кафедре пожарной профилактики и предупреждения ЧС

Authors

  • Ivan I. Polevoda State Educational Establishment «Institute for Command Engineers» of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Belarus; ul. Mashinostroiteley, 25, Minsk, 220118, Belarus https://orcid.org/0000-0003-2469-3553
  • Valeriy P. Artem'ev State Educational Establishment «Institute for Command Engineers» of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Belarus; ul. Mashinostroiteley, 25, Minsk, 220118, Belarus

Abstract

In the article the use of Virtual Teaching Facilities (VTF) at fire-prevention training is reviewed. The VTF includes: the electronic textbooks database, the testing system and the training management system. The VTF will be used in study for cadets, students and at school.

Author Biography

Ivan I. Polevoda, State Educational Establishment «Institute for Command Engineers» of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Belarus; ul. Mashinostroiteley, 25, Minsk, 220118, Belarus

PhD in Technical Sciences, Associate Professor

References

Козлачков В.И. и др. Обеспечение пожарной безопасности объектов народного хозяйства: практикум для пожарно-профилактических работников. – 1992. – 200 с.

Цыркун И.И. Система инновационной подготовки специалистов гуманитарной сферы. – 2000. – 180 с.

Цыркун И.И. Проблемы развития педагогической науки в Беларуси: концептуальное обоснование и проектно–программные ориентиры // Адукацыя і выхаванне. – 2002. – № 8. – С. 51-58.

Downloads


Abstract views: 146
PDF Downloads: 25

Published

2008-08-12

How to Cite

Polevoda И. and Artem’ev В. (2008) “Активная обучающая среда «Виртуальная пожарная профилактика» и опыт ее использования на кафедре пожарной профилактики и предупреждения ЧС”, Vestnik of the Institute for Command Engineers of the MES of the Republic of Belarus, 8(2), pp. 87–90. Available at: https://journals.ucp.by/index.php/vice/article/view/302 (Accessed: 22 May 2024).

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>