Culture of controlling moral state of public opinion in the emergency situations («Public relations»)

Authors

  • Vyacheslav A. Remizov Academy of Civil Protection EMERCOM of Russia; 141435, Russia, Moscow region, Khimki, mkrn. Novogorsk

Keywords:

чрезвычайные ситуации, паблик рилейшнз, формирование общественного мнения, организация информационного центра

Abstract

This article deals with the description of the main directions of «public relations». Specific peculiarities of connection with the people in crisis and emergency situations were considered.

Author Biography

Vyacheslav A. Remizov, Academy of Civil Protection EMERCOM of Russia; 141435, Russia, Moscow region, Khimki, mkrn. Novogorsk

Grand PhD in Culturology, Professor

References

Почепцов Г. Имиджмейкер. Паблик рилейшнз для политиков и бизнесменов. – Киев: Рекл. агентство Губерникова, 1995. – 235 с.

Блэк Сэм. Паблик рилейшнз. Что это такое? – М.: Новости: Советско-австрийским предприятие «АСЭС-Москва», 1990. – 239 с.

Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M. Effective public relations. – Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall, 1994. – 560 p.

Рева В.Е. Связи с общественностью: история, теория, практика. – М.: Пенз. гос. техн. ун-т, 1997. – 155 с.

Савинова Н.В., Стровский Д.Л. Практика паблик рилейшнз. – М.: МГИМО МИД РФ, 1997. – С. 30–32.

Downloads


Abstract views: 49
PDF Downloads: 21

Published

2007-12-29

How to Cite

Remizov В. А. (2007) “Culture of controlling moral state of public opinion in the emergency situations («Public relations»)”, Chrezvychaynye situatsii: obrazovanie i nauka, 2(2), pp. 91–96. Available at: https://journals.ucp.by/index.php/gei/article/view/765 (Accessed: 16 July 2024).